Ponad 70 firm z branży e-commerce z woj. łódzkiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego i wielkopolskiego otrzymało w Poznaniu statuetki e-Gazel Biznesu.
Statuetkę lidera w województwie wielkopolskim odebrała firma EMTS, prowadząca sklep notebooki.pl, ze sprzętem dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, często o wyjątkowych parametrach technicznych. Współczynnik wzrostu przychodów firmy wyniósł aż 810 procent, co daje zwycięstwo w województwie oraz w całym kraju.
W województwie łódzkim zwycięzcą została (ze wzrostem przychodów na poziomie 600 proc.) firma Novmatik, dystrybuująca sprzęt medyczny do użytku domowego, czyli urządzenia do diagnostyki i monitoringu chorób cywilizacyjnych oraz infekcji sezonowych. Firma tym samym zajęła trzecie miejsce w rankingu ogólnopolskim.
Lider województwa lubuskiego to firma BHPEX (wzrost przychodów o 184 proc.), oferująca produkty z zakresu BHP.
Zwycięzca rankingu w woj. zachodniopomorskim, firma Jestrab, oferuje sprzęt oświetleniowy. Lider zanotował 241 proc. wzrostu przychodów w analizowanych latach.
E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w Internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.
Podczas gali, w czasie panelu dyskusyjnego, eksperci rozmawiali o tym jak przyspieszyć rozwój biznesu i jakie są kluczowe oczekiwania klientów w dobie globalizacji i dynamicznie rosnącego rynku chińskiego. Stawiano na profesjonalną witrynę, ale i nowoczesne rozwiązania marketingu internetowego oraz na badania, aby najpierw poznać potrzeby nowych klientów, a później dopiero podbijać obce nam kulturowo kraje. Chętni do ekspansji powinni też skorzystać z zaufanych partnerów logistycznych.
- Nasza firma, jako przedsiębiorstwo z dużą tradycją, zapewnia dostęp do rynków na całym świecie. - mówiła Dorota Gagat, dyrektor zarządzająca sprzedażą w segmencie klienta biznesowego Poczty Polskiej. - Cieszymy się, że e-Gazele w znacznej części z naszych usług korzystają. Wychodząc naprzeciw oczekiwań klientów, rozszerzamy także krajową sieć punktów odbioru przesyłek. Oprócz ponad 4 tys. placówek pocztowych można je odebrać na tysiącu stacji sieci Orlen oraz w kioskach Ruchu. W rozwoju sieci korzystamy tylko ze sprawdzonych partnerów, a paczki są ubezpieczone, dzięki czemu zapewnione jest bezpieczeństwo przesyłki. - wyliczała Dorota Gagat.
To już trzecia edycja konkursu. Poznańska gala była czwartą z regionalnych odbywających się w całej Polsce. Ostatnia gala finałowa odbędzie się 30 listopada 2016 w Warszawie.
Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia - firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/poczta-polska-e-gazele-za-profesjonalny-podboj-rynkow